Skale pomiarowe kwiz

Cześć!

Z okazji wiosny zrobiłam mój pierwszy kwiz (tak, chodzi mi o quiz, ale śmieszniej brzmi i wygląda kwiz). Kwiz dotyczy skal pomiarowych (a jakże).
Jeśli masz ochotę sprawdzić swoją wiedzę w tej sprawie - zapraszam:) A gdybyś chciała/chciał powtórzyć, to wiedza jest tu KLIK.



Jeśli psychotest nie działa, kliknij w obrazek i nastąpi teleport do kwizu. Powodzenia :-)



Cześć! Fajnie, że czytasz mojego bloga, bo przecież go nie piszę dla siebie. Powiedz, czy taki kwiz jest przydatny dla Ciebie? Poniżej masz reakcje. Wybierz jakąś, dając mi znać, co sądzisz o pomyśle robienia kwizów Przyda mi się to projektowania kolejnych takich przedsięwzięć :-). Dzięki z góry :-) Ps. Możesz wybrać więcej niż jedną odpowiedź:-)

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Cześć,
Już kiedyś do Ciebie pisałem, ale chyba ten temat pominąłem.
Zrobiłem "kwiz" i trafiłem na pytanie: "w jakiej skali jest PESEL" ?
Odpowiedziałem "interwałowa". Poprawna odpowiedź w/g Ciebie to porządkowa.

DLACZEGO ??
Pesel ma składnię:

Mogę więc, bazując np. na dacie urodzenia, określać różnice wieku, klasyfikować do przedziału lat itp, co jest cechą skali przedziałowej, "lepszej" niż zwykła porządkowa.

Możesz mi wyjaśnić, proszę? Serdeczne pozdrowienia !

Antek [ antek@upcpoczta.pl ]

Lilianna Jarmakowska-Kostrzanowska pisze...

Cześć :-) pamiętam, po prostu sporo roboty było i dlatego nie odpisałam, a potem przepadło. Zresztą też, planuję na nowo przeorganizować posty. ALE -> Wielkie dzięki, że wpadłeś znów, dzięki temu teraz mogę napisać parę słów (zrymowało się).
Problem wyznaczenia odpowiedniej skali dla PESEL-u można zaatakować od dwóch stron.
a) pomiar ma mierzyć jakąś cechę. Jaką cechę mierzy PESEL? Przy czym - cały PESEL, nie te pierwsze sześć cyfr.
b) druga strona wiąże się z tym, co ja napisałam wyżej, i też co Ty piszesz ("bazując na"). PESEL jako zmienna musi być analizowana w całości. Czym różnią się dwie obserwacje 99081309876 a 99081309877? Czego ma więcej ta druga obserwacja?
Wobec tego powyższego, to dzisiaj zmieniłabym zdanie i napisałabym, że PESEL to skala nominalna.

pozdrowienia
Lili


AntekL1 pisze...

Uciekło mi po "pesel ma składnię" bo użyłem
"znaczek mniejszości - tekst - znaczek większości"
Zapomniałem, że te znaczki są istotne w blogu :) Sorki !!!
Ale z tymi skalami to pewnie opisałem poprawnie ????
Antek

PS: = AntekL1 na Google, ale piszę z innego konta,
to ten sam "ja", przyznaję się, i jeszcze ten sam antekL1 na
"zaliczaj.pl" :)