Artykuł na ResearchGate

Musiałam wtrącić swoje trzy grosze i napisałam artykuł, który ma ukazać się w czasopiśmie Psychologia Społeczna. Jednak już dziś możecie przeczytać go w Internecie, na portalu ResearchGate. Postanowiłam tekst nieco zmodyfikować. ponieważ jego oficjalna, 'porządna' wersja znajdzie się na stronie czasopisma, to swoją wyposażyłam we własne komentarze. Dlaczego? Bo lubię dodać coś od siebie do Czytelnika. Pierwszy raz coś takiego robię, więc nie wiem, jaki będzie odzew (od 'super, nie jest tak sucho napisane i są ciekawostki' do 'coś Ty narobiła, to jest artykuł naukowy a nie tekst do Wiedzy i Życia').
Mini-abstrakt znajduje się poniżej.

Artykuł (2.04.2016) znajduje się w kolejce czekającej na druk w czasopiśmie Psychologia Społeczna. Ja natomiast postanowiłam umieścić go już teraz w Internecie (oczywiście, za zgodą redaktor naczelnej) i opatrzyć własnymi komentarzami - w ciągu roku odkąd skończyłam przygotowywać tekst nieco zmieniło się, czym chciałabym podzielić się z Czytelnikami: psychologami - zarówno naukowcami, jak i studentami. Sam artykuł, krótko mówiąc,
miał być moimi trzema groszami w kwestii poruszanej przez wielu badaczy, statystyków, nie-statystyków i ostatnio nawet przez ASA, American Statistical Association (odpowiednik APA). Komentarze pochodzące ode mnie i dodane do tekstu po złożeniu go do recenzji nie podlegały one procesowi oceny recenzentów - dlatego wyodrębniłam je w postaci tekstu w stopkach albo w prostokątnych ramkach. Komentarze proszę traktować jako moje dopowiedzenia, które kierowałabym do słuchacza przy odczytywaniu tekstu na głos. Dopowiedzenia z natury rzeczy mają mniej formalny charakter i ich zadaniem jest nadać trochę osobistego tonu artykułowi naukowemu, lecz przede wszystkim są zaproszeniem do dyskusji. Dodatkowo, komentarze zawierają również cytaty z oryginalnych prac (po angielsku) dla porównania. A na mojej stronie statystykawpsychologii.blogspot.com można znaleźć inne
informacje związane z p-wartością oraz NHST (i nie tylko).

Link do artykułu na ResearchGate

Brak komentarzy: